Főoldal Írások Kulin Györgyről Kulin-emléktábla a Polaris falán
Kulin-emléktábla a Polaris falán Nyomtatás Elküldés emailben
Szerző: kulin.mcse.hu | 2015. January 30., Friday

Születésének 110. évfordulóján avatták Kulin György, a magyarországi csillagászati ismeretterjesztés és az amatőrcsillagász mozgalom kiemelkedő alakjának emléktábláját. A tegnapi rendezvényre az Óbudai Szabadidőpark területén található Polaris Csillagvizsgálóban került sor. Az elhelyezett emléktábla a csillagász tudománynépszerűsítő és közösségépítő tevékenysége előtt tiszteleg.

Image
Mizser Attila és Bús Balázs leleplezik az emléktáblát

Mizser Attila, a Magyar Csillagászati Egyesület főtitkára..Mizser Attila, a Magyar Csillagászati Egyesület főtitkára nyitotta meg az eseményt, majd Bús Balázs méltatta Kulin György munkásságát. Avatóbeszédében elmondta, igazuk lehet azoknak a szakembereknek, akik azt mondják, hogy Galilei után 370 évvel az emberek többsége még annyit sem látott az égből, mint az olasz csillagász. A fiatalok érdeklődését érdemes komolyan venni. – tette hozzá a polgármester. Kíváncsiságuk kielégítéséhez nagy szükség van az olyan hozzáértő és elhivatott tudósokra, mint amilyen Kulin György is volt.

Beszédében az olyan közösségek kialakulásának és működésének fontosságát hangsúlyozta, ahol a fiatalok hasznosan tölthetik idejüket, új és izgalmas eseményekkel találkozhatnak.

Kulin Ferenc a Kulin család nevében köszöntötte a csillagászat minden barátját és Gyurka bácsi anekdotáival emlékezett a kiváló csillagászra. A tábla leleplezése után a megjelentek koszorút elhelyezve tisztelegtek a csillagász munkássága előtt. Az eseményt követően az érdeklődőket a kupolában távcsöves megfigyeléssel, az előadóteremben emlékkiállítással és távcsőtükör-csiszolási lehetőséggel is várták.

obuda.hu